۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

مشکل دانشگاه ها برای آغاز آموزش حضوری از بهمن ماه

مشکل دانشگاه ها برای آغاز آموزش حضوری از بهمن ماه

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی گفت: برای بازگشایی دانشگاه ها دو مشکل اساسی مربوط به خوابگاه و قیمت غذای دانشجویی وجود دارد که هنوز راه حلی برای آن ارائه نشده است.

علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضوری شدن آموزش از بهمن ماه گفت: برای حضوری شدن دانشگاه‌ها از بهمن ماه، دو مساله وجود دارد که مشکل مشترک با تمام دانشگاه‌های سراسری است.

وی ادامه داد: اول اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ظرفیت خوابگاه‌ها باید یک تا دو نفر باشد که در گذشته حدود ۸ نفر در این خوابگاه‌ها اسکان می‌یافتند، این مساله قیمت خوابگاه را برای کسی که خوابگاه داری می‌کند، ۴ برابر افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی افزود: هنوز اعلام نشده که ما به التفاوت آن پرداخت می‌شود یا خیر. فقط اعلام شده در خوابگاه‌ها بیشتر از یک تا دو نفر نمی‌تواند اسکان یابند، مساله دوم مربوط به غذا است، در مورد غذا دو مشکل وجود دارد اول اینکه میانگین قیمت غذا که توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین شده، ۸ هزار تومان است، این درحالیست قیمت غذایی که اکنون ما تهیه می‌کنیم ۲۸ هزار تومان است.

وی یادآورشد: در گذشته مقدار اندکی از ما به التفاوت قیمت غذا به صورت یارانه پرداخت می‌شد، که اکنون نیز اعلام شده حدود ۳ الی ۴ هزار تومان آن پرداخت می‌شود، اما اگر این ۳ تا ۴ هزار تومان هم پرداخت شود، می‌شود ۱۲ هزار تومان و تا ۲۸ هزار تومان حدود ۶۰ درصد تفاوت دارد.

آهون منش افزود: مشکل دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که چون قیمت‌ها به شدت نوسان دارند هیچ پیمانکاری حاضر نیست متعهد شود برای خرداد آینده قیمت غذا را ثابت نگه دارد. پیمانکاران می‌گویند، چون قیمت مواد غذایی در حال تغییر است شما باید در قرار داد بنویسید که قیمت غذا همراه با نوسان قیمت مواد غذایی تغییر کند که این موضوع نیز برای ما غیر ممکن است.

کد خبر 5399858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      4 64
      به نظر من هر دانشجو اگه تو یک شهر دیگه قبول شده باشه اگه اونجا فامیل داشته باشه بره اونجا بمونه که این امر به نظر من تو تهران بیشتر باشه
      • Bahar IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
        3 0
        مردم شکم بچه های خودشونو نمیتونن سیر کنن ، اونوقت بچه ی فامیل بره ۴ ماه بمونه نمیشه که باهاش حساب کتاب کنن
    • US ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      19 43
      با توجه به مطالب فوق اگر دانشگاه نمی خواهد حضوری شود باید دوره های روزانه خود را کاملا تعطیل کند و فقط دوره مجازی ارائه کند و مدرک مجازی هم صادر کند این کار که مجازی تدریس کنید ولی پول دوره حضوری را بگیرید خلافه بخصوص دانشگاه های غیر انتفاعی
      • دانیال IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        12 5
        برای کسی مثل من که دانشگاه شیراز روزانه قبول شده با رتبه ۲۰ و در کرج اقامت میکنه چه فرمولی داری عزیز؟ نکنه من هم باید مدرک مجازی بگیرم؟ برای ۳ تا درس، ۶ تا امتحان، یه مقال و ترجمه هفتگی انجام دادم و یکی از کتاب های درسی من هم که درس تخصصی بوده و نه زبان تخصصی، به زبان انگلیسی بوده و نه فارسی.
      • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
        5 16
        جناب دانیال قرار نیست که دونه به دونه مشکلات دانشجوها در نظر گرفته بشه اکثریت و شرایط اکثریت در نظر گرفته میشه شما مرخصی تحصیلی بگیر نمیشه بخاطر شما کل آموزش را مجازی ادامه داد منطقی باشید این دیگه چه درخواستی است شما دارید؟
      • 007 IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
        1 0
        چی میگی شما،حرف بی حساب می زنی،مدرکمون باید مدرک اصلی باشه
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      50 19
      بنده با مجازی کاملا موافق هستم چون توی این وضعیت کرونا خیلی ها توی خوابگاه رعایت نمیکند و با این هزینه سنگین مسکن نمیشه خونه اجاره کرد و اینکه بنده مشکلی با امتحان حضوری ندارم ......
      • Ehsan IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
        5 0
        دوست عزیز اگه کل آموزش مجازی بشع همه با تقلب امتحان مبدن ومدرک میگیرن و همه بی سواد میان بالا همونطور که الان هم بی سواد کم نداریم بعد چه بلایی سر جامعه ایران و ایرانی میاد دلتون میخواد بی سواد ها به ما حکومت کنن. من که از همین الان فاتحه کشورو خوندم
    • RO ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      27 2
      یکسال دانشجوی پیام نور هستم اصلا اموزشی وجود ندارد ن مجازی ن حضوری اما ازمونها برگزار میشود.حتی صدای استاد رو ما نشنیدیم هیچ گونه راهنمایی ندیدیم.چطور ازمون پایان ترم میخوان حضوری برگزار بشه.اگه اموزش مجازیه ک وجود نداره.ازمونم باید مجازی باشه.
    • ناشناس IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      30 8
      کاملا مخالفم با حضوری بودن مدارس ما بااین کرونا بعد خوابگاه باید چکار کنیم هزینه خیلی زیاده و مجبورم ک دیگه ادامه ندیم ب درس خوندن
      • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
        20 7
        اصلا دانشگاه باز نشود بهتره همون مجازی اصلا دانشگاه ها اساتید درک دانشجو نمیکنن که دانشجو بیکار چطور این همه هزینه رو انجام بده اینطور باشه هیچگونه دانشجوی تو سطح ایران نخواهیم داشت
    • سعید IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      21 38
      بنظرم اکثر افرادی که مخالف بازگشایی هستند علتش رو همه میدونیم برای راحتیه وگرنه بنظرم با توجه به شرایط موجود و میزان واکسیناسیون باید دانشگاه ها باز شه این مصاحبه هایی هم که میگن پول غذای سلف نداریم! خب اگر کرونا نمیومد و دانشگاه ها مجازی نمیشد چکار میکردید؟ الانم همون کارو کنین اینا بهونس فقط
    • هانیه بادامچی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      37 6
      بنده کاملا با مجازی موافق هستم چون تو این وضعیت کرونا خیلی ها توی خوابگاه رعایت نمی کند وبا هزینه سنگین مسکن نمیشه خونه اجاره کرد واینکه بنده مشکلی دارم با کلاس های حضوری
      • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
        23 7
        بند به نوبه خود از تدریس مجازی دانشگاه ها خیلی راضی هستم چون با این وضع که اومیکرون هم امده خیلی سخته تو دانشگاه حضور پیدا کنیم محصوصا تو این فصل زمستان خدا به خیر کنه روزی چند کشته داریم با وجود این همه کشته محاله بیایم حضوری
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      28 5
      دانشگاه مجازی بهتره فعلا چون کرونا غوغامی کنه....
    • شاکر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      24 3
      سلام گرچه هیچی جای آموزش حضوری و کلاس واقعی رو نمیگیره، اما به نظرم ما که دو سال صبر کردیم، دو سه ماه دیگه هم شکیبا باشیم و تعجیل نکنیم تا آخرین روزهای کرونا هم تموم بشه و خدای ناکرده مشکلی پیش نیاد.
    • شاکر IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      19 4
      سلام گرچه هیچی جای آموزش حضوری و کلاس واقعی رو نمیگیره، اما به نظرم ما که دو سال صبر کردیم، دو سه ماه دیگه هم شکیبا باشیم و تعجیل نکنیم تا آخرین روزهای کرونا هم تموم بشه و خدای ناکرده مشکلی پیش نیاد.
    • مینا AE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      16 3
      به نظرم آموزش مجازی مخصوصا واسه دروس تئوری پاسخگو هستش،با این شرایط کرونا هم مارو از صدها کیلومتر فاصله نکشونین به دانشگاه
      • مینا IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
        1 0
        مجبور بودی دانشگاه ۱۰۰کیلومتر اون ور ترو انتخاب کنی؟! کرونا فقط بهانس
    • مینا AE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      10 6
      به نظرم آموزش مجازی مخصوصا واسه دروس تئوری پاسخگو هستش،با این شرایط کرونا هم مارو از صدها کیلومتر فاصله نکشونین به دانشگاه
    • علی AE ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      18 4
      بعضی از دانشجوهای ارشد و دکترا شاغل هستن،و آموزش مجازی واسشون بصرفه و خوبه
    • مرضیه RO ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      12 2
      واقعا امیدوارم با این تصمیم گیری به سلامت جسم وروان عزیزان مردم لطمه وارد نکنید.به اندازه کافی مردم از لحاظ اقتصادی در فشار هستند.جان ومال مردم برایتان ارزشمند باشد.نه لق لقه ی زبانتان.یاعلی
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      11 3
      چه بهتر پس به جای اینکه میخوایید حضوری کنید، بزارید مجازی باشیم این ترم هم بعد تا ترم بعدی تمام کارها را اعم از خوابگاه غذا و....حل کنید که دیگر دانشجویان از مهر بصورت حضوری برن.
    • مرضیه IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      13 5
      آموزش مجازی خیلی هم خوبه چرا بده الان با این شرایط کرونا چی میگین برای خودتون کل دنیا دانشگاه هاشون مجازی شده به خاطر یه غفلت وعجله کانادا آموزش حضوری رو شروع کرد کرونا زیاد شد الان مدارس ودانشگاه کانادا تو مونترال مجازی شده با سه دوز واکسن فایزر نه ایران با دو واکسن سینو فارم چینی صبر کنید
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      6 0
      یه چیزی میگم وتمام.هرجابرای خوابگاه درخواست دادم گفتن چرادانشگاه شهرخودتون نخوندید...امابرای برادران عراقی درخواست میدن خوابگاه‌ها آماده است برای ترم بهمن اگر شرایط داشتید تشریف بیارید ازعراق
    • شیما IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      7 5
      الان با این شرایط جهش کرونا دانشگاه ها حضوری بشه دانشجو باید برای اسکان چند برابر پول بده و سلامت خودش و یه عده دیگرو به خطر بندازه چون اکثرا از شرایط بهداشتی خوابگاه ها اطلاع داریم کسانی که انقدر علاقه به حضوری شدن دارن به این موارد فکر هم میکنند؟
    • پریسا IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      4 0
      بنظر من واقعا تو هر سوئیت خوابگاه باید ۳ نفر بیشتر نباشن تورو خدا رسیدگی کنید من خوابگاهیم و ۹ نفر تو ی سوئیت هستن این اصلا اصولی نیست اگ میشه ۳ نفر کنید تو هر سوئیت و اینک قبلا غذا ۱۰ تومن خیلی خوب نیشه ۵ تومن بشه شرایط مارو هم درک کنید
    • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      از آموزش بگو همش داری از غذا میگویی ،😡😡😡😡😡
    • ب IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 1
      باسویه جدید میتونه خطرناک باشه مجازی باشه بهترم هست با اینهمه مشگلات اینم میشه قوز بالا قوز آزمایش خطا نکنید
    • هانا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 0
      واقعا دیگه توان مجازی خوندن نداریم . توی آموزش مجازی کلا صدای استاد رو نداریم یا کلی قطع و وصل میشه ، تازه اگه آنلاین باشه . آفلاین هم که یکسری از اساتید اصلا نمی‌زارن بعد میگن خودتون بخونید .امتحانای مجازی هم که بدتر از همه ، همه رو به چوب تقلب کردن میزنن و کلی سوال میدن با وقت محدود
    • Koorsh IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      فقط خدا میتونه کمکتون کنه
    • Koorsh IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      واقعا شورش در آوردید از هزار جا دارید خونه ما رو می‌خورید یک دانشجوی اگر آنقدر پول داشت چرا باید دانشگاه دولتی درس بخونه ننگ بر دیکتاتور
    • RU ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 0
      همش بهانه است. بزار روشن کنم اول اینکه تا حرف بازگشایی دانشگاهها پیش میاد اول سریع وزرای محترم سر خودشونو شلوغ میکنن که حتما باید بازگشایی بشه و .... بعد مدت خیلی کوتاه شایعه میا رن که فلان سویه کرونا داره میاد اگه این شایعه تن دانشجوها را لرزوند که مدتی با این سرگرم میشیم اگه نه مسئله خوابگاه مطرح
    • دانشجو IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 1
      درشرایط فعلی جان دانشجو از سطح علم مهم تره حضوری شدن هم به ضرر دانشگاههاهست وهم به ضرردانشجو
    • مادردانشجو IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 1
      مگه با دیدن اساتید وحضوری شدن سطح علم میاد بالا کسی که بخواد درس بخونه با مجازی هم‌میخونه دیگه دغدغه درگیری وابتلا به ویروس کرونارا نداره
    • متین IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 1
      جان دانشجو مهم نیست چرا من یه بار واکسن زدم کرونا گرفتم کرونا مگه مسخره بازیه که دانشگاه بخواد باز بشه